مقالات آموزشی

لیسه کشی یا لیسه گیری چیست ؟

5/5 - (1 امتیاز)

لیسه گیری بهترین روش برای از بین بردن خراش ها روی بدنه خودرو است . متخصص با استفاده از شوینده های مخصوص نقاط آسیب دیده را تمیز می کند ، بعد آن نقاط را جلوی نور خورشید یا فرابنفش قرار می دهد ، سپس نسبت به رنگ خودرو عمل بتونه کاری و رنگ را انجام می دهد و در نهایت اضافات رنگ را بر می دارد که به این کار لیسه گیری خودرو می گویند.

عملیات لیسه‌ گیری معمولا برای رفع خراش‌های عمیق با گستره بالا انجام می‌شود؛ خراش‌های سر تا سری که معمولا در بسیاری از موارد، رنگ خودرو دچار ترک می‌شود و اگر صاحب اتومبیل به سرعت برای ترمیم خراش اقدام نکند، ممکن است قسمتی از رنگ رویه خودرو ریخته و ناحیه آسیب دیده به نقاشی مجدد نیاز پیدا کند.

روش لیسه گیری خودرو

در حال حاضر بدنه ی تمام خودرو ها از سه لایه فلز تشکیل شده است و اگر خط و خراشی بر روی بدنه ی خودرو ایجاد شود می تواند با توجه به عمق خراش وارد شده سطوح مختلفی را درگیر کند اگر فقط لایه ی اول آسیب ببیند خراش ایجاد شده را خراش سطحی می نامیم و می توان این نوع از خراش ها را به راحتی و با پولیش کاری عادی رفع کرد اما اگر خراش عمیق تر باشد و به لایه های دوم و سوم خودرو نفوذ کند، خراش وارد شده عمیق نامیده می شود و برای رفع آن

روش های دیگری به کار برده می شود که لیسه گیری نیز بخشی از آن ها است.

عمل پولیش کاری بعد از لیسه گیری ماشین

پس از عمل لیسه‌گیری ، نوبت به پولیش ناحیه آسیب دیده می‌رسد، پولیش‌کاری خودرو یکی از مراحل نهایی عملیات خشگیری بدنه است؛ در این مرحله متخصصان ما با بهره‌گیری از پولیش‌های جامد قوی و دستگاه‌های پولیش تخصصی، اقدام به پولیش‌کاری ناحیه خراش دیده می‌کنند. در مرحله پولیش‌ کاری بدنه اتومبیل باید کاملا خشک باشد تا مواد بکار رفته در فرو رفتگی خراش، پخش نشوند.

به این نکته توجه کنید که پولیش استفاده شده توسط تیم متخصص صافکاری قدیریان، بر اساس نوع رنگ بدنه اتومبیل شما تعیین می‌شود تا آسیبی به رنگ اتومبیل وارد نشود. پس از انجام پولیش‌کاری نوبت به واکس بدنه می‌رسد؛ در این مرحله متخصصین ما بر اساس میانگین دمای هوا و همچنین نوع کاربری خودرو، اقدام به انتخاب واکس مناسب می‌کنند اما به طور کل می‌توان گفت، تمام واکس‌ هایی که در مرحله نهایی یک عملیات خشگیری استفاده می‌شوند جزء دسته واکس‌های نرم هستند.

عوامل موثر بر قیمت لیسه گیری

از جمله فاکتور هایی که بر قیمت لیسه گیری خودرو تاثیر میگذارد میزان خش های بدنه اتومبیل و قدمت ایجاد خراش ها میباشد.

همچنین نوع رنگی که برای پولیش مورد استفاده قرار میگیرد و نوع ماشین از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت لیسه گیری میباشد.

لیسه گیری

جمع بندی

برای از بین بردن خراش های ایجاد شده روی بدنه خودرو به صورت حرفه ای و همچنین کاهش افت قیمت خودرو باید از بهترین و معتبرترین مرکز لیسه گیری و ایربراش خودرو کمک بگیرین. همچنین لیسه گیری فرآیندی دقیق است و باید به وسیله افراد مجرب و حرفه ای انجام شود. برای این کار می توانید از راهنمایی کارشناسان ما در واحد آموزش صافکاری خودرو یا آموزش لیسه گیری خودرو استفاده کنید تا نگرانی هایی که در ارتباط با کیفیت خدمات است به طور کامل برطرف شود . یکی از فاکتورهای بهترین مرکز لیسه گیری، دیدن نمونه کارهای آن مرکز است .

مطالب مرتبط : 

نكات مهم رنگ‌ آميزی خودرو

تفاوت رنگ فابریک و کوره ای

ریکاوری رنگ خودرو