مقالات آموزشی

کیلر رنگ خودرو چیست چگونه اجرا می شود

کیلر رنگ خودرو
3.8/5 - (6 امتیاز)

کیلر رنگ خودرو باعث رفع ماتی و کدری رنگ خودرو می شود و آن را درخشان و براق می کند. توجه داشته باشید که عملکرد کیلر با واکس و پولیش متفاوت است و کارایی آن نیز بسیار بالاتر است .

یکی از راه هایی که برای ترمیم رنگ بدنه ماشین استفاده می‌شود کیلر رنگ خودرو است. کیلر روی لایه آستر و رنگ اصلی قرار گرفته و آخرین لایه‌ی بدون رنگ و بدون پیگمنت روی بدنه خودرو است همچنین ضخامت بسیار کمی دارد و بسیار آسیب پذیر است.

انواع کیلر بدنه خودرو

کیلر مورد استفاده برای ترمیم بدنه خودرو به دو صورت اسپری و صنعتی وجود دارد. نوع اسپری مقاومت پایین تری دارد و معمولا با شستشو از بین می رود اما نوع صنعتی که توسط افراد متخصص مورد استفاده قرار می گیرد حتی با ریختن بنزین و تینر نیز دچار آسیب دیدگی نخواهد شد و به بهترین شکل ممکن باعث برق و جلاء رنگ اتومبیل شما خواهد شد.

کیلر رنگ خودرو

روش کیلر زدن رنگ خودرو

ابتدا محل مورد نظر را شستشو داده و سپس حرارت می دهند و پس از آن محل حرارت داده شده را با سنباده می سایند و این عمل را چندین مرتبه تکرار کرده و کیلر پاشی می کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند. از طرف دیگر چون کیلر اتومبیل آ امر حساسی بوده و ممکن است دچار دوگانگی در مرزها شود، معمولا متخصصین این امر ، عمل کیلر زنی را مختص به یک نقطه خاص نکرده و تمامی محدوده را تا رسیدن به بخش مجزا از خودرو، کیلر می زنند.

عوامل از بین برنده کیلر رنگ خودرو

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که براقیت و درخشان بودن رنگ بدنه را از خودرو می‌گیرند و به مرور باعث مات شدن آن می‌شوند. این عوامل عبارتند از :

1 – باران های اسیدی

این نوع باران‌ها بیشتر در شهرهای بزرگ که آلودگی هوا در آن بسیار است، مانند تهران، اصفهان، شیراز و … وجود دارد. باران اسیدی یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای رنگ بدنه خودرو به حساب می‌آیند. ماندن این باران بر روی بدنه به مدت طولانی، به مرور باعث از بین رفتن درخشندگی رنگ می‌شود. بنابراین پس از باریدن این نوع باران‌ها، اولین اقدامی که باید صورت گیرد، تمیز نمودن خودرو است.

مقاله پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر : رنگ کوره ای را بهتر بشناسید

2 – فضولات پرندگان

این فضولات به علت آن که دارای اسید می‌باشند، اگر به مدت طولانی بر روی بدنه خودرو شما بماند، باعث آسیب به رنگ شده و پس از پاک کردن آن متوجه مات شدگی آن می شوید. شیره و صمغ درختان نیز می تواند باعث آسیب به رنگ بدنه خودرو شود.

3 – کارواش

در بعضی از کارواش‌ها از مواد شیمیایی و یا غیر استاندارد استفاده می‌کنند که این موضوع به خودی خود باعث مات شدن و یا در بعضی از موارد باعث آسیب به بدنه خودرو و رنگ آن می‌شود. پس در انتخاب کارواش نهایت دقت را به کار بگیرید.

بهترین راه برای سالم ماندن رنگ خوردو

بهترین گزینه این است که همان روز اول که ماشین را خریداری می کنید و از کارخانه تحویل میگیرید آن را سرامیک کنید زیرا سرامیک کردن مقاومت رنگ خودرو را چندین برابر افزایش می دهد و اگر خراشی روی ماشین ظاهر شود به راحتی با دستمال پاک می شود. همچنین در مواردی که رنگ ماشینتان آسیب دیده و خراش برداشته با پولیش کردن براحتی قابل رفع است.  پولیش و سرامیک در کل سبب می‌شوند که خودرو همیشه ظاهری جذاب و براق داشته باشد.