مقالات آموزشی

تفاوت صافکاری بی رنگ با صافکاری با رنگ

5/5 - (39 امتیاز)

تفاوت صافکاری بی رنگ و صافکاری با رنگ

تفاوت عمده صافکاری بی رنگ و با رنگ بدنه مستقیما به میزان شدت ضربه و اثر آن بر روی بدنه خودرو ربط ‌دارد. در تصادفات رانندگی بسته به میزان خسارت وارده، صاحب خودرو تصمیم می‌گیرد تا قطعه آسیب‌دیده بدنه را به صورت کامل تعویض و یا با استفاده از مهارت صافکار ترمیم‌کند. در صورت تعویض قطعه با نمونه خام و یا رنگ‌خورده، فرآیند بازسازی بدنه با سرعت بیشتر و البته ریسک بالاتر افت قیمت به انتها می‌رسد. اما در صورت صافکاری کردن خودرو، داستانی پر استرس آغاز شده و با روند آهسته‌تری به انتهای خود می‌رسد.

صافکاری بی رنگ بهتر است یا با رنگ؟

خودروی شما به صافکاری بی رنگ نیاز دارد یا با رنگ ؟

اثر ضربه یک برخورد مستقیما رنگ بدنه خودرو را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. اگر میزان ضربه وارده در حدی باشد که رنگ بدنه خودرو ریخته‌نشده و یا ناحیه ضرب‌دیده به شکل پیچیده‌ای دفرمه نشده و آسیب ندید‌ه‌باشد، می‌توان آن بخش از بدنه را با استفاده از مهارت و تجربه صافکار به حالت اولیه خود بدون تغییر در وضعیت رنگ خودرو برگرداند. به این حالت اصطلاحا صافکاری بی‌رنگ بدنه گفته می‌شود.

در بعضی مواقع فقط رنگ بدنه نیاز به پولیش کردن دارد اگر دوست دارید در مورد پولیش رنگ بدنه بیشتر بدانید مقاله ایران بدنه در مورد ریکاوری رنگ را بخوانید.

بی‌رنگ ترمیم‌نمودن بدنه یک خودرو خوشحال‌کننده‌ترین حالت برای صاحب آن به شمار می‌آید و بسیاری از افراد بعد از یک تصادف در صدد هستند که تا جای ممکن، نقاط آسیب‌دیده بدون رنگ‌آمیزی بدنه ترمیم‌شوند. اما در پاره‌ای از موارد، شدت ضربه وارده به حدی‌است که باعث تضعیف رنگ بدنه می‌شود. این تضعیف لایه‌های رنگ یا به صورت خراش و ریختن تکه تکه رنگ در همان ابتدای حادثه ظاهرشده و یا در طی فرآیند صافکاری بدنه به صورت اجتناب‌ناپذیری خود را نشان‌ می‌هد. در این موارد بعد از اتمام فرآیند صافکاری، برای تمیز و یک‌ دست شدن ظاهر، بدنه خودرو باید مورد رنگ‌آمیزی قرار گرفته و در واقع عملکرد نقاش در این قسمت مکمل پروسه بازسازی بدنه است.

جدا از شدت ضربه و انرژی وارده حاصل از تصادف، کیفیت و ضخامت رنگ و همچنین زیرسازی آن نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در نوع بازسازی بدنه‌ دارد. در خودروهایی که از کیفیت رنگ بالایی‌ بهره می‌برند ضخامت لایه‌های رنگی نیز بالا بوده و این ضخامت زیاد، توانایی بالاتری در تحمل شدت ضربه و انرژی بدون تاثیرگذاری منفی در رنگ را به خودرو هدیه‌ می‌دهد. اما آن روی سکه این است که اگر شدت ضربه از از حد تحمل بالاتر باشد، عملا امکان بی‌رنگ ترمیم‌کردن بدنه از صافکار سلب شده و در اینجا، نیاز به یک نقاش ماهر بیش از پیش احساس می‌شود.

قیمت صافکاری بی رنگ چقدر است؟

صافکاری بی رنگ بهتر است یا با رنگ ؟

با توجه به شدت ضربه صافکار تصمیم می‌گیرد که قطعه آسیب‌دیده را صافکاری یا تعویض کند. از آنجا که در کشورمان مرسوم است برای هر قطعه تعویضی از بدنه هر چقدر هم که تمیز و مانند فابریک آن تعمیر شده باشد، هزینه‌ای هنگفت را‌ هنگام فروش کم کنند، اکثر صافکاران پیشنهاد صاف‌کردن قطعه و اصطلاحا صافکاری بی‌رنگ را به شما می‌دهند، مگر اینکه قسمتی از بدنه شکافته شده باشد. اگر به محل مراکز صافکاری مخصوصا در شهرستان‌ها دقت کنید، خواهید دید در حوالی هر صافکاری یک یا دو نقاش حرفه‌ای هم وجود داشته که صافکار، نقاشی او را به شما پیشنهاد می‌کند. در صورتی که رنگ‌ریختگی قطعه آسیب‌دیده کم باشد، معمولا صافکار خود اقدام به لکه‌گیری می‌کند اما در صورتی که ضربه وارده حسابی رنگ رویی و آستر بدنه را ساییده باشد به شما پیشنهاد خواهد شد که توسط یک نقاش حرفه‌ای یک لایه به عنوان پوسته‌ روی محل آسیب‌دیده رنگ بپاشید. در این قسمت گفتنی است صافکاری بدون رنگ قیمت بیشتری داشته و وقت بیشتری را از شما تلف می‌کند اما در نهایت از افت ناگهانی قیمت خودرو جلوگیری می‌شود که این امر در بازار خرید و فروش اتومبیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تفاوت قیمت صافکاری بی رنگ و صافکاری با رنگ چقدر است ؟

به طور کلی در این بازار، صافکارها قیمت نهایی را تعیین میکنند و قیمت مشخصی ندارد اما فاکتورهایی نظیر میزان مهارت صافکار، نوع صافکاری مورد نیاز، نحوه انجام صافکاری و … در تعیین قیمت نهایی اثرگذار هستند.

صافکاری بی رنگ چه تفاوتی با صافکاری با رنگ دارد ؟

صافکاری بی‌رنگ به چه قیمتی ؟

اشتباه نکنید، در اینجا منظورمان دستمزد و پرداخت بهای مادی در ازای ترمیم بدنه نیست. بلکه منظورمان بهای غیر مادی، میزان ریسک احتمالی و تاثیر سو اصرار و الزام بر صافکاری بی‌رنگ خودرو است. هر چقدر هم که با عناوینی چون “صافکاری تخصصی بی‌رنگ” و یا “صافکاری بی‌رنگ %100 تضمینی” مواجه‌شوید و اصرار بر بی‌رنگ ترمیم‌کردن بدنه داشته‌باشید، باید بدانید که صافکاری بی‌رنگ تنها زمانی ارزشمند است که اثر موج را بر بدنه خودرو بر جای نذارد. پدیدار شدن موج که در راستای به هم خوردن بالانس و ضخامت رنگ حاصل‌شده، کیفیت ترمیم بدنه را خدشه‌دار کرده و این مورد می‌تواند با رنگ‌نکردن قطعه آسیب دیده به راحتی پدیدار‌ شود.

چگونه کارشناسان ایران بدنه به نوع صافکاری خودرو پی می‌برند ؟

همانطور که صافکاری و نقاشی را نوعی هنر خطاب کردیم، کارشناسی خودرو به ویژه کارشناسی بدنه خودرو را نیز هنر و مهارتی در خور توجه و مهم می‌دانیم. تشخیص کارشناسی بی‌رنگ و با رنگ بیش از هر چیزی نیاز به تجربه و برخورد با موارد اینچنینی دارد. یک کارشناس خبره با نگاهی دقیق و تیزبینانه به بدنه، متوجه وضعیت آن شده و به راحتی به رد هرگونه موج و موارد جلب‌توجه کننده در راستای انعکاس غیر منظم رنگ در جریان نور پی می‌برد. موج‌های ریز و درشت بدنه خودرو در اثر استفاده از ابزارآلات صافکاری مانند چکش هم ایجاد شده و کارشناسان با تجربه که با این موارد آشنایی کامل دارند به خوبی می‌توانند شما را از وضعیت بدنه خودروی مورد نظر آگاه کنند.

ایران بدنه آماده ارائه ی انواع خدمات صافکاری بی رنگ و صافکاری با رنگ و محصولات مرتبط با خودرو میباشد. در صورتی که قصد دارید از خدمات ما استفاده کنید با ما تماس بگیرید و اگر قصد خرید محصولی را دارید از صفحه محصولات ما دیدن کنید.

 

رای آگاهی بیشتر و انتخاب درست مقاله های دیگر را مطالعه کنید:

 

برای مشاوره رایگان با همکاران ما در تماس باشید.

 

سئو و بهینه سازی سایت در اصفهان , سئو سایت در اصفهان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.