مقالات آموزشی

نکاتی مهم در مورد صافکاری خودرو

2.6/5 - (11 امتیاز)

صافکاری خودرو مهارتی برای تعمیر بدنه خودرو است که هر تعمیرکاری قادر به انجام آن به خوبی نیست. اگر در اثر تصادف یا هر حادثه ای قسمتی از بدنه خودرو ناهموار ( فرورفته یا بیرون زده ) شود. برای بازگشت به حالت عادی باید از یک متخصص کمک بگیرید. صافکاری ماشین در دو حالت کلی بدون رنگ یا با رنگ (در صورت آسیب جدی) انجام می شود. به عبارت دیگر، می توان گفت که این کار بیش از کار مکانیکی است ; این یک هنر با دقت بالا است.

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که شما به عنوان صاحب خودرو باید به آنها توجه کنید تا در هنگام نیاز به تمیز کردن خودرو هوشیارتر باشید. رعایت این نکات به شما کمک می کند تا آسیب به بدنه خودروی خود را به حداقل برسانید.

چه زمانی ما نیاز به صافکاری خودرو داریم؟

اگر ماشین شما با ماشین یا هر مانع دیگری برخورد کند. احتمال آسیب رساندن به بدنه آن وجود دارد. این آسیب می تواند شدید یا ضعیف باشد و در نتیجه قسمتی از بدن فرورفته یا بیرون زده شود. حتی رنگش هم از بین میره در این صورت برای بازگرداندن بدنه به حالت اولیه باید با یک صافکار ماهر خودرو مشورت کنید.

جهت تعمیر قسمت صدمه دیده بدنه اتومبیل، دو حالت کلی وجود دارد :

 آسیب سطحی :

اگر صدمه‌ای که به خودرو وارد می‌شود، منجر به خراشیدگی یا ناهمواری جزئی در سطح بدنه شود؛ به راحتی با روش‌هایی مانند پولیش یا صافکاری بدون رنگ، قابل رفع است.

آسیب عمقی :

در صورتی که اتومبیل، صدمه جدی دیده باشد؛ تنها راه، صافکاری ماشین و به اصلاح چکش زدن آن است که در بیشتر مواقع بدون رنگ، امکان‌پذیر نیست.

بحث اصلی ما در این مقاله، مورد دوم یعنی آسیب عمقی خودرو است که برای رفع آن باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

اهمیت رعایت نکات ضروری در فرایند صافکاری ماشین

اگر بخواهیم نکات مهم این نوع تعمیرات را در دو دسته کلی قرار دهیم؛ باید آن را به دو بخش «تجهیزات پالایشی» و «مهارت های پالایش» تقسیم کنیم. در مورد تجهیزات باید بگوییم که تعمیر خوب بدون ابزار و تجهیزات به روز و با کیفیت امکان پذیر نیست. در مقابل مهارت تعمیرکار اهمیت بیشتری دارد که در ادامه توضیح کاملی خواهیم داشت.

شما میتوانید مقاله های مرتبط در ایران بدنه را مشاهده کنید :

صافکاری با میله PDR

صافکاری با ساکشن