مقالات آموزشی

جنس مناسب سپر

Suitable sprayer material
5/5 - (44 امتیاز)

جنس مناسب سپر

Suitable sprayer material

انتخاب ماده مناسب برای تیر عرضی سپر خودرو بسیار حیاتی است. انتخاب نامناسب جنس مناسب سپر ممکن است منجر به خرابی های مکرر یا عملکرد ضعیف شود.محاسبات نادرست در طراحی تیر عرضی سپر یا انتخاب نامناسب مواد برای آن می تواند به افزایش تا هفتاد درصد در هزینه های طراحی مجدد، انتخاب مواد یا تغییر تجهیزات ساخت بیانجامد. این مساله اهمیت مرحله طراحی مفهومی وانتخاب طرح مفهومی مناسب را برای کاهش دوباره کاریها آشکار می کند.

در این مقاله رویه ای برای ارزیابی فنی گزینه های کاندیدا )مواد مختلف( به کمک روشهای مشخصه ماده و تکنیکهای تصمیم گیری چند شاخصه ارایه می شود. این رویه در یک مطالعه موردی برای ارزیابی فنی و رتبه بندی مواد مختلف کاندید شده برای تیر عرضی سپر خودرو پیاده سازی شده است.نتیجه نهایی رتبه بندی جنس مناسب سپر گزینه ها به این صورت است که سه نوع آلومینیوم، دو نوع فولاد و یک نوع کامپوزیت به ترتیب رتبه های برتر را کسب کرده اند.

پیشنهاد : برای خرید رادیاتور خودرو اصفهان با ضمانت کالا کلیک کنید.

Suitable sprayer material

نتایج این مطالعه نشان می دهد که این رویه از نظر اجرا ساده و از لحاظ قابلیت رتبه بندی، توانمند است. به هر حال نتیجه نهایی بستگی به پارامترهایی مثل وزنهای اهمیت دارد.در تعیین آنها باید دقت فراوان شود و آنالیز حساسیت نیز صورت بگیرد. بعلاوه تعریف مناسب مشخصه ماده در راستای هدف طراحی بر نتیجه نهایی بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه تشخیص سپر رنگ شرکتی از بازاری کلیک کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.