صافکاری با ساکشن
صافکاری با دستگاه ساکشن از مراحل مهم در تعمیرگاه ها، صافکاری ها یا در مراحل نقاشی ماشین است. به این نوع صافکاری، صافکاری با دستگاه مکش هم گفته می شود. اگر خودرو های لوکس صافکاری عادی را انجام دهند از قیمت خودرو کم می شود. این روش راه مناسبی است علاوه برا این که از قیمت خودرو کم نشود صافکاری بدئون رنگ انجام می شود. علاوه بر این موارد این راه کم هزینه است و زمان کم تری از وقت شما را درگیر می کند.
آسیب دیدن بدنه خودرو در هر شرایطی، بسیار آزاردهنده است. مثل یک خوره به جان صاحب خودرو خواهد افتاد. شاید سالها قبل برای صافکاری و نقاشی بدنه آسیب دیده خودرو، از روشهای ترمیمی سادهای استفاده میشد. این روش ها به وضوح نیز قابل تشخیص بودند؛ اما امروزه به سمت روشهای نوین و به مراتب حرفهایتری حرکت کردهایم. صافکاری با دستگاه ساکشن یا صافکاری با دستگاه مکش و مکنده، یک از انواع صافکاری مدرن است . این روش بیشتر برای خودروهای گران قیمت و لوکس به کار گرفته میشود.
پیشنهاد : برای خرید رادیاتور بخاری با بهترین کیفیت کلیک کنید.
صافکاری با دستگاه ساکشن چیست؟
ساکشن در لغت به معنی مکش و کشیدن به داخل بکار برده میشود. اما در بحث صافکاری و تعمیر بدنه ماشین، صافکاری با دستگاه ساکشن یا مکنده صافکاری، روی بدنه قر شده و فرو رفته خودرو قرار گرفته. با به وجود آوردن خلا، فشار منفی ایجاد کرده و بخش فرورفته بدنه خودرو به سمت مخلاف (یعنی بیرون) میکشاند. به این صورت قر شدگی و فرورفتگی خودرو، ترمیم شده و لایه بدنه به جای خود بازمیگردد. برای برگردانندن فرورفتگی خودرو به جای اصلی از دو دستی و دستگاهی استفاده میشود که در حالت دستی اگر مکان فرورفتگی قابل تنظیم با دست باشد انجام میشود و در حالت دوم اگر محل فرورفتگی در قسمت هایی از خودرو باشد که قابل تنظیم با دست نیست، مانند درب ماشین از روش مکش با دستگاه قابل تعمیر است.
صافکاری با دستگاه ساکشن، بازگرداندن لایه بدنه به سر جای خود را به شکلی کاملا طبیعی انجام داده. وضعیت بسیار شبیه به حالت پیش از ضربه، خواهد بود. البته لازم به ذکر است که ماجرا با استفاده از ساکشن بدنه به پایان نرسیده و اغلب پس از آن، نیاز به دخالت صافکار و چکش کاری دستی او خواهد بود.
مراحل صافکاری با دستگاه ساکشن
۱. در مرحله اول صافکاری با ساکشن باید کلاهک مکنده صافکاری خودرو را به درستی در بخش فرورفته یا به اصطلاح قر شده بدنه خودرو، قرار بدهد. توجه داشته باشید که تنظیم کلاهک در قسمت صحیح، اهمیت زیادی دارد و حتما باید نتظیم آن به درستی صورت بگیرد در غیر این صورت ممکن است قسمت صاف خودرو به سمت بیرون دچار فرورفتگی شود.
۲. در مرحله دوم صافکاری با دستگاه ساکشن پس از قرار دادن کلاهک دستگاه مکنده صافکاری خودرو، بخش فرو رفته را با ایجاد خلاء به بیرون کشیده و وضعیت آن بهبود یافته و صاف میشود. حتما به این نکته دقت شود که هوای داخل دستگاه بطور کامل گرفته شود و ماننده دستگاه بادکش به سمت مشخص شده چسبیده باشد.
۳. در مرجله آخر صافکاری با ساکشن به کمک چکش و ابزار صافکاری خود، به صاف کردن ظریف و نهایی بخش معیوب بپردازد. اگر در این مرحله آسیب به شکلی باشد که خطر ریزش و خرد شدن رنگ بدنه مطرح شود. نیاز به استفاده از ابزاری برای حفظ رنگ خواهد بود. اما اگر صافکار موفق به حفظ رنگ نشده و در نهایت با خرد شدن و ریزش رنگ، مواجه شویم. ناچار همان قسمت از بدنه رنگ خواهد شد.
بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات بیشتر از صافکاری خودرو در اصفهان کلیک کنید.
قیمت صافکاری با دستگاه ساکشن
با توجه به تکنولوژی به کار رفته در روش صافکاری با دستگاه ساکشن و میزان مهارت مورد نیاز صافکار، قیمت بالاتری در قیاس با سایر روشهای صافکاری و تعمیر بدنه خودرو دارند. از این رو معمولا چنین روشی را برای خودروهای گران قیمت یا قر شدگیهای وخیم، به کار میگیرند. تشخیص روش صحیح برای صافکاری و تعمیر بدنه آسیب دیده خودروی شما، نیاز به کارشناسی اولیه دارد.
یک صافکار حرفهای خودرو، میتواند پس از بررسی آسیب دیدگی بدنه ماشین، بهترین راهکار و روش صافکاری و اصلاح را معرفی نماید. به این نکته توجه کنید که در تمام موارد گران قیمتترین آنها و البته پیشرفتهترین نیست. برخی اوقات روشهای ساده ترمیمی میتوانند بهترین راه حل برای آسیب دیدگی بدنه خودروها باشند. بنابر این هرگز با عجله تصمیم نگیریم و حتما مشاوره مطمئنی برای ترمیم بدنه خودروی خود، دریافت کنید. برای مشاوره با همکاران ما در تماس باشید.همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از رادیاتور خودرو از مشاوران ایان بدنه کمک بگیرید