مقالات آموزشی

تمام چیزهایی که باید در مورد کارشناسی رنگ خودرو بدانید

کارشناسی رنگ خودرو
5/5 - (1 امتیاز)

این روزها بازار داغی برای خرید وفروش خودرو های کار کرده ایجاد شده است. علت آن کاهش عرضه خودرو صفر به بازار از سوی کارخانه و افزایش تقاضا برای خرید خودرو است. اغلب خودروهای کارکرده پس از مدتی دچار آسیب دیدگی از ناحیه بدنه می‌شوند و بخش‌های مختلف خودرو از این موضوع تاثیر می‌پذیرد. اولین قسمتی که آسیب دیدگی در آن برجسته می‌شود رنگ خودرو است.به دلیل حساس بودن رنگ بدنه خودرو به آسیب‌های خارجی، کوچکترین برخوردها می‌تواند موجب خط و خش در بدنه خودرو گردد.

وجود خط و خش‌ها بر روی خودروی کارکرده موضوعی عادی ست اما گاهی اوقات این آسیب‌ها بیشتر بوده و نیازمند این است که بخشی از خودرو تعویض یا مجدد با رنگ آمیزی شود که در این زمینه از انواع رنگ کوره ای خودرو و … استفاده می شود و این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت خودرو خواهد داشت. یکی از مواردی که پنهان کردن آن از دید خریداران خودرو شایع تر است رنگ آمیزی مجدد خودرو است.

هر چند که در بسیاری از موارد دلیل این پنهانکاری تنها به دست آوردن سود بیشتر نیست و بسیاری از فروشندگان خودرو˓ خود از آن بی خبرند. از این رو بهره گیری از تخصص کارشناسان رنگ خودرو در جلوگیری از ضررهای مالی احتمالی بسیار موثر خواهد بود. بعلاوه زیبایی ظاهری خودرو نیز برای بسیاری از ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات بیشتر از صافکاری با ساکشن کلیک کنید.

کارشناسی رنگ خودرو

هنگام خرید یک خودروی کار کرده ،وجود عیوب ظاهری نباید دور از انتظار باشد. این عیوب ممکن است توسط صاحب قبلی خودرو به دلیل حساسیت و زیبایی بیشتر خودرو رفع شود اما گاهی اوقات ممکن است خودرو را به خال خود رها کنند. هنگام خرید خودرو مخصوصا خودرو های گران قیمت بهترین کار این است که از خدمات کارشناسی رنگ خودرو استفاده نمایید تا از اقدامات سودجویانه و تحمیل ضرهای احتمالی اجتناب کرده باشید.کارشناس رنگ خودرو  ، تشخیص رنگ خودرو، نوع و میزان خسارت وارد شده به خودرو را مشخص می‌کند که می‌تواند هزینه‌های احتمالی را که ممکن است در آینده برای خریدار پیش بیاید را از بین ببرد.

موارد مورد بررسی در کارشناسی رنگ خودرو

موارد مورد بررسی در کارشناسی رنگ خودرو شامل

  • تصادف
  • قطعات استوک
  • آسیب دیدگی های شاسی
  • دستکوب بودن شماره سریال خودرو
  • صافکاری های بدنه
  • برش های اتاق خودرو
  • و ….

می باشند . هر قطعه از خودرو که رنگ می‌شود در تعیین قیمت خودرو و وضعیت خودرو ارتباط مستقیم دارد.در نهایت باید گفت بحث تشخیص رنگ خوردگی خودرو در کشوری مثل ایران که رنگ شدگی خودرو در قیمت آن تاثیر مستقیم دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که معمولا توسط افراد عادی قابل تشخیص نیست! پس توصیه می کنیم اگر قصد خرید خودرو دارید برای ضرر نکردن خودتان هم که شده از کارشناسان معتبر و با تجربه جهت کارشناسی خودرویی که قصد خرید آن را دارید استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.