مقالات آموزشی

بهترین زمان پولیش ماشین

4/5 - (2 امتیاز)

پولیش کاری

حفظ ظاهر اتومبیل به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های صاحبان خودرو می‌باشد. شرط حفظ ظاهر بدنه ماشین، نگه‌داری مناسب بدنه به گونه ای است که کمترین فرسایش در آن رخ دهد. رنگ بدنه خودرو به مرور زمان درخشندگی خود را از دست داده و کدر می‌شود. این کدر شدگی بر اثر اصابت ذرات معلق در هوا با بدنه خودرو به وجود می‌آید. تنها راهی که می‌توان این کدر شدگی را از بین برد پولیش کاری می‌باشد. امروزه متخصصان حوزه بدنه اتومبیل پولیش کاری در کنار واکس زدن را یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از فرسایش بدنه خودرو می‌دانند.

بهترین زمان پولیش ماشین چه موقعی است؟

برای آن که بتوان راجع به بهترین زمان پولیش ماشین یا شستن ماشین بعد از کارواش صحبت کرد، باید دانست که اصلا پولیش خودرو چه چیزی است؟. پولیش که از کلمه انگلیسی Polishing به زبان پارسی وارد شده است به طیف وسیعی از کار ها و فرایند هایی گفته می شود که توسط افراد مختلف و متخصص به جهت برطرف کردن نواقص، براقیت بخشیدن و در نهایت زیبا تر کردن سطح انواع متریال ها مثل بدنه خودرو، چوب، شیشه، پلاستیک، رزین اپوکسی و…. مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع روش پولیش

پولیش خودرو در شیراز به طور کلی به دوسته ی پولیش کاری با دستگاه و بدون دستگاه تقسیم می شود:

مقاله پیشنهادی : ترکیب و ساختار رنگ اتومبیل

پولیش کاری بدون دستگاه

در این روش محلول مایع مخصوص پولیش را برروی سطح خودرو ریخته می شود و سپس به کمک پد مخصوص این محلول از روی سطح پاک می شود.این روش زمانی که خط و خش روی بدنه خودرو خیلی ریز و سطحی باشد کاربرد دارد.سرعت عمل انجام کار در این روش نقش بسزایی دارد.

پولیش کاری با دستگاه

در این روش پس از ریختن محلول پولیش برروی سطح به کمک دستگاه بافر یا پولیش زنی به راحتی یک لایه رنگی ظریف از روی سطح برداشته می شود و خط وخش برروی آن رفع می شود.دقت و چرخش صحیح دستگاه نقش مهمی در رفع خرابی های سطح خودرو دارد.

پولیش نانو لیزر

این پولیش یکی از جدید ترین روشهای پولیش کاری در شیراز است.در این روش با استفاده از یک دستگاه کوچک به نام دستگاه لیزر خط و خش روی سطح خودرو رفع می شود.کیفیت و توانمندی این دستگاه برای رفع خرابی سطح خودرو هنوز به طور کامل اثبات نشده و هنوز هم خیلی از مراکز دستگاه بافر را به این دستگاه لیزر ترجیح می دهند.

مقاله پیشنهادی : صافکاری PDR چیست و در چه مواردی استفاده می‌شود

شستن ماشین بعد از پولیش

این یک سوالی است که همه افراد در کنار این سوال که بهترین زمان پولیش ماشین کی است، آن را دارند،‌ آیا شستن ماشین بعد از پولیش امکان پذیر است؟. در پاسخ به این سوال باید گفت که این قضیه اصلا یکی از مراحل پولیش کاری خودرو است که تمامی قسمت ها از جمله درب ها، بدنه و کاپوت ماشین به دقت با دست شستشو داده شوند و پس از شستشو، بدنه به طور کامل خشک شود.